Patiëntenvertrouwenspersoon (pvp)

Heb je vragen of klachten waar je met je behandelaar niet uitkomt? Dan kun je terecht bij de patiëntenvertrouwenspersoon (pvp). De pvp helpt je om een oplossing te vinden en komt op voor jouw belangen, zoals jij die ziet. 

Wat doet de pvp? 

De pvp weet welke rechten en plichten je hebt als cliënt in de geestelijke gezondheidszorg. Als je een klacht hebt over een medewerker kan de pvp je helpen in een gesprek met die medewerker. De pvp staat altijd aan jouw kant. En ondersteunt je als je een klacht wilt indienen bij de klachtencommissie. 

Vertrouwelijk en onafhankelijk

De pvp heeft een geheimhoudingsplicht en mag alleen met jouw toestemming informatie aan anderen geven. Daarnaast is de pvp onafhankelijk. Dit betekent dat de pvp niet in dienst is van de instelling waar je behandeld wordt, maar van de landelijke Stichting PVP. 

Meer informatie en contact

De pvp is er voor zowel klinische cliënten als ambulante cliënten die te maken hebben met verplichte zorg (dwang of drang). Wil je contact opnemen met de pvp? Je kunt bellen, een e-mail sturen, of de pvp ontmoeten op de afdeling. Renée komt regelmatig langs. Je mag altijd contact met haar opnemen, ook tijdens therapietijd. 

Tof Boselie
Telefoon: 06 20 34 39 54
E-mail: t.boselie@pvp.nl

Wanneer de pvp niet bereikbaar is kun je voor dringende zaken contact opnemen met de telefonische helpdesk van de Stichting PVP. Zij zijn bereikbaar op 0900 – 444 88 88. Van maandag tot en met vrijdag 10.00 – 16.00 uur en zaterdag van 13.00 – 16.00 uur.  
Op zon- en feestdagen is de helpdesk gesloten.