Kwaliteit van zorg

Bij GGZ WNB staan cliëntgerichtheid en kwaliteit van zorg voorop. We combineren professionele dienstverlening met persoonlijke aandacht, wat zorgt voor zorg van hoge kwaliteit. Dit is voor ons mensenwerk, met zowel het hoofd als het hart. 

De kwaliteit van onze zorg vinden we heel belangrijk. Afgelopen jaar hebben we verschillende stappen gezet om deze te verbeteren. We hebben ons zorgaanbod duidelijk beschreven in zorgpaden, zodat iedereen weet welke zorg bij welke doelgroep past. Daarnaast hebben we onze dossiervorming verbeterd, met duidelijke behandel-, verpleeg- en signaleringsplannen, en risicotaxaties toegevoegd. Deze standaardisering zorgt ervoor dat we goed geplande en verantwoorde zorg kunnen bieden. 

Om de kwaliteit van zorg te waarborgen, meten we deze regelmatig met behulp van Routine Outcome Measuring (ROM) en cliënttevredenheidsonderzoeken. GGZ WNB is gecertificeerd volgens het HKZ-keurmerk, wat staat voor hoge kwaliteit en veiligheid in de zorg. 

Kwaliteitsstatuut

Ons kwaliteitsstatuut beschrijft hoe wij de juiste hulp, op de juiste plaats en door de juiste zorgprofessional bieden, binnen een professioneel en kwalitatief verantwoord netwerk. Dit bevordert gepast gebruik van zorg. Het doel van ons kwaliteitsstatuut is om jou inzicht te geven in hoe wij geestelijke gezondheidszorg organiseren en de kwaliteit van zorg waarborgen. We vinden het belangrijk dat jij de regie houdt op een manier die aansluit bij jouw behoeften. 

Het kwaliteitsstatuut van GGZ WNB is gebaseerd op het landelijke model kwaliteitsstatuut voor de ggz en is een professionele standaard in het Kwaliteitsregister van Zorginstituut Nederland. Ons kwaliteitsstatuut is goedgekeurd door het instituut dat deze toetst. 

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) houdt toezicht op de kwaliteit en veiligheid van de zorg bij alle Nederlandse zorginstellingen, inclusief GGZ WNB.