MijnGGZWNB

Ehealth

Wat is eHealth?

Met eHealth krijgen mensen met psychische klachten via ICT-toepassingen online informatie over hun psychische gezondheid of ondersteuning bij hun herstel. Zo kunnen zij hun herstelproces, en daarmee hun kwaliteit van leven verbeteren. eHealth kan ook ingezet worden om naasten te betrekken bij het herstelproces.

Er bestaan drie vormen van eHealth in de ggz:

  • eHealth zonder zorgverlener, zelfhulp.
  • eHealth met begeleiding van een zorgverlener die de patiënt niet persoonlijk kent.
  • eHealth met begeleiding van een zorgverlener die de patiënt wel persoonlijk kent.

Bron: Generieke module eHealth

Voordelen van eHealth

eHealth kent veel voordelen, we noemen er een aantal. Op de eerste plaats zorgt het voor empowerment bij de client en draagt het bij aan de zelfstandigheid van cliënten: de client krijgt door eHealth meer eigen regie op zijn of haar herstelproces.

eHealth zorgt voor verhoging van de kwaliteit van zorg: bijvoorbeeld doordat de zorgverlener tijdens face-to-face gesprekken met de client meer tijd kan besteden aan de hulpvragen van de client, omdat zaken die nagelezen kunnen worden, zoals praktische informatie en huiswerkopdrachten, via eHealth te delen met de client. Behandelgesprekken krijgen hierdoor meer diepgang.

eHealth is ook cliëntgericht en efficiënt. Een voorbeeld daarvan is, dat cliënten die niet altijd in de mogelijkheid zijn om naar een locatie van de zorgverlener te komen, door eHealth wel met regelmaat vanuit de eigen woonomgeving aan de behandeling kunnen werken. Doordat de client thuis ook aan de behandeling kan werken, hoeft hij/zij niet steeds te wachten op de volgende afspraak, maar kan de client doorlopend in kleine stappen werken aan zijn of haar herstelproces.

Tot slot is eHealth snel, makkelijk en veilig: door middel van eHealth kunnen cliënten en behandelaren informatie met elkaar delen.

eHealth via het cliëntenportaal MijnGGZWNB

De eHealthmogelijkheden van GGZ WNB zijn beschikbaar via het cliëntenportaal MijnGGZWNB. Dit portaal maakt het onder andere mogelijk om afspraken in te zien in de agenda, landelijke initiatieven voor lotgenoten contact te vinden, nieuwsberichten en tips over gezondheid te krijgen en vragenlijsten in te vullen. Ook biedt MijnGGZWNB de mogelijkheid om naasten van onze cliënten een rol te geven in deze digitale omgeving.

Na je aanmelding bij GGZ WNB krijg je informatie toegestuurd over het gebruik van MijnGGZWNB en hoe je een account kan aanmaken. Nu direct een account aanmaken? Klik dan op de knop hieronder.

Activeer uw MijnGGZWNB account

Wat is er nog meer?

Aanvullend op het cliëntenportaal MijnGGZWNB gebruiken de behandelaren verspreid over de hele organisatie nog meer toepassingen van eHealth. Zo zijn er afdelingen die domotica gebruiken in de nachtzorg. En worden Virtual Reality brillen gebruikt voor de behandeling van angstklachten en het doen van wetenschappelijk onderzoek. Om zorg op afstand te bieden is het mogelijk om zowel voor individuele behandeling als voor groepsbehandeling met behandelaren via beeld te bellen. De toegang tot onze Wifi is op alles locaties gratis beschikbaar. Bij alle eHealth mogelijkheden staat bij GGZ WNB de digitale veiligheid en bescherming van persoon/client gegevens hoog in het vaandel.

 

MijnGGZWNB en Cliëntservicepunt

Cliëntenportaal MijnGGZWNB
De eHealthmogelijkheden van GGZ WNB zijn beschikbaar via het cliëntenportaal MijnGGZWNB. Dit portaal maakt het onder andere mogelijk om afspraken in te zien in de agenda, landelijke initiatieven voor lotgenoten contact te vinden, nieuwsberichten en tips over gezondheid te krijgen en vragenlijsten in te vullen. Ook biedt MijnGGZWNB de mogelijkheid om naasten van onze cliënten een rol te geven in deze digitale omgeving.

Cliëntservicepunt
Het Cliëntservicepunt (CSP) van onze herstelacademie Herstel XL is er voor alle cliënten van GGZ WNB. Het wordt gerund door onze ervaringsdeskundigen. Zij weten hoe het is om een psychiatrische aandoening te hebben en zijn daar inmiddels van hersteld.

MijnGGZWNB

Contact Cliëntservicepunt

Het Cliëntservicepunt (CSP) is volgens onderstaande openingstijden te bereiken via telefoon: (0164) 287 111 of
e-mail: clientservicepunt@ggzwnb.nl. Je kunt het CSP  dan ook op locatie de Steiger bezoeken (geen afspraak nodig):
’t Waterbuurtje 5 in Halsteren op Landgoed Vrederust.

Openingstijden:

  • Maandag van 13.00 – 17.00 uur.
  • Dinsdag van 13.00 – 17.00 uur.
  • Donderdag van 13.00 – 17.00 uur.

Je kunt al je vragen stellen aan onze ervaringsdeskundigen, ze bieden een luisterend oor en helpen je in het gebruik van het cliëntenportaal MijnGGZWNB. Vind je het fijner als een collega van het Cliëntservicepunt jou belt? Stuur ons dan een mail met een terugbelverzoek en we bellen je zo snel mogelijk. We staan voor je klaar!

Kwaliteit van zorg

Cliëntgerichtheid en kwaliteit van de zorg gaan hand in hand. De dienstverlening aan cliënten, verwijzers en partners en de kwaliteit van het werk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: het is mensenwerk met het hoofd en hart.

8

Ambulante cliënten (S-GGZ + B-GGZ)

7.7

Klinische cliënten

7.4

Jongeren & ouders Jeugd-GGZ

Cijfers uit jaarbeeld 2020