MijnGGZWNB

Hulpaanbod van GGZ WNB

Je hebt besloten om hulp te zoeken voor je problemen. Wij helpen je graag hierbij! Wij bieden verschillende behandelmogelijkheden aan om aan je klachten te werken. Jaarlijks ontvangen zo’n 6500 cliënten van alle leeftijden hulp van GGZ WNB. Samen met jou bekijken we welke zorg het beste bij jou past om je weer op weg te helpen. Om bij ons in behandeling te kunnen komen heb je een verwijsbrief van je huisarts of medisch specialist nodig. Bekijk hieronder voor welke problemen je zoal bij ons in behandeling kunt komen.

Problemen

Hier lees je meer over verschillende psychische problemen waarvoor wij behandeling bieden.

Behandelingen

Hulpaanbod van GGZ WNB Wij beschikken over een uitgebreid behandelaanbod dat wordt aangepast aan jouw persoonlijke situatie.

Werkwijze

Wat goed dat je de stap zet om aan je herstel te gaan werken! Om bij ons in behandeling te komen moet je een verwijzing van je huisarts of andere zorgprofessional hebben waarna je aangemeld kunt worden.

Een aanmelding bij GGZ WNB verloopt altijd via zorgprofessionals. Denk hierbij aan:

  • Huisartsen of praktijkondersteuners
  • Bedrijfsartsen
  • Specialisten
  • Hulpverleners van psychiatrische praktijken / instellingen
  • Jeugdprofessionals (gemeenten / Bureau Jeugdzorg)

Zodra je bij ons bent aangemeld, ontvang je een uitnodiging voor het aanmeldgesprek. Wat je na aanmelding kunt verwachten, lees je op onze ‘Werkwijze-pagina’.

Onze werkwijze

Mentaal Vitaal poli

Bij de Mentaal Vitaal poli ligt de focus op het zo kort mogelijk maken van wachttijden voor cliënten en het creëren van betere randvoorwaarden. Zo kijken we binnen de Mentaal Vitaal poli naast psychische problematiek ook naar andere factoren die kunnen bijdragen aan ervaren klachten. Die factoren kunnen bijvoorbeeld problemen met slaap, beweging, voeding of ontspanning zijn. Deze genoemde leefstijlfactoren kunnen een grote rol spelen binnen psychische problematiek. We gaan eerst aan de slag met de leefstijlfactoren die klachten kunnen veroorzaken, in stand houden of verergeren. Daarna gaan we, wanneer dit nog nodig is, verder met diagnosegerichte therapie.

Tijdens de behandeling gaat men zelf (thuis) aan de slag. Hierbij is ondersteuning door digitale middelen, waaronder e-health en/of aangevuld met coaching en een Fitbit (een slim horloge) waarmee het beweeg – en slaappatroon gevolgd kan worden. We behandelen via groepstherapie omdat deze manier van therapie wetenschappelijk bewezen effectief is, het zorgt voor herkenning en voor het leren van elkaar. Meer weten? Bekijk hier de folder ‘Mentaal Vitaal’.

Jeugdpreventie

Jeugdpreventie is er voor kinderen en jongeren van 4 tot 25 jaar die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Opgroeien in een thuissituatie waar stress is, kan lastig zijn. Deze stress kan voortkomen uit problematiek van een ouder of een broer of zus. Het kan gaan om psychische en/of verslavings- problemen, maar ook ziekte, ruzie of geweld brengen spanning voor het hele gezin mee. Geen enkel gezin kiest ervoor om in een dergelijke situatie terecht te komen. Onderzoek wijst uit dat het vaker voorkomt dan je denkt. Jeugdpreventie kan helpen bij het voorkomen van eigen problematiek bij het kind wat, door onder andere deze spanningen thuis, kan ontstaan.

MijnGGZWNB en Cliëntservicepunt

Cliëntenportaal MijnGGZWNB
De eHealthmogelijkheden van GGZ WNB zijn beschikbaar via het cliëntenportaal MijnGGZWNB. Dit portaal maakt het onder andere mogelijk om afspraken in te zien in de agenda, landelijke initiatieven voor lotgenoten contact te vinden, nieuwsberichten en tips over gezondheid te krijgen en vragenlijsten in te vullen. Ook biedt MijnGGZWNB de mogelijkheid om naasten van onze cliënten een rol te geven in deze digitale omgeving.

Cliëntservicepunt
Het Cliëntservicepunt (CSP) van onze herstelacademie Herstel XL is er voor alle cliënten van GGZ WNB. Het wordt gerund door onze ervaringsdeskundigen. Zij weten hoe het is om een psychiatrische aandoening te hebben en zijn daar inmiddels van hersteld.

MijnGGZWNB

Contact Cliëntservicepunt

Het Cliëntservicepunt (CSP) is volgens onderstaande openingstijden te bereiken via telefoon: (0164) 287 111 of
e-mail: clientservicepunt@ggzwnb.nl. Je kunt het CSP  dan ook op locatie de Steiger bezoeken (geen afspraak nodig):
’t Waterbuurtje 5 in Halsteren op Landgoed Vrederust.

Openingstijden:

  • Maandag van 13.00 – 17.00 uur.
  • Dinsdag van 13.00 – 17.00 uur.
  • Donderdag van 13.00 – 17.00 uur.

Je kunt al je vragen stellen aan onze ervaringsdeskundigen, ze bieden een luisterend oor en helpen je in het gebruik van het cliëntenportaal MijnGGZWNB. Vind je het fijner als een collega van het Cliëntservicepunt jou belt? Stuur ons dan een mail met een terugbelverzoek en we bellen je zo snel mogelijk. We staan voor je klaar!

Kwaliteit van zorg

Cliëntgerichtheid en kwaliteit van de zorg gaan hand in hand. De dienstverlening aan cliënten, verwijzers en partners en de kwaliteit van het werk zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden: het is mensenwerk met het hoofd en hart.

8

Ambulante cliënten (S-GGZ + B-GGZ)

7.7

Klinische cliënten

7.4

Jongeren & ouders Jeugd-GGZ

Cijfers uit jaarbeeld 2020